Slăbind în jos când este însărcinată

Sfaturi pentru pierderea în greutate în condiții de siguranță pentru o sarcină obeză

Timp estimat de citire: 4 minute, 54 secunde Institutiile specializate nu recomanda, pentru sarcina necomplicata, un surplus de calorii in primele doua trimestre, in schimb, incepand cu trimestrul 2 de sarcina, se considera corecta o suplimentare cu de calorii a meniului obisnuit.

Navigare în articole

Acest surplus energetic este destinat atat cresterii fatului, cat si altor sisteme biologice. Dintr-o crestere in greutate de 13 kilograme in sarcina, doar 7 kilograme reprezinta copilul, placenta cu circulatia sangvina si lichidul amniotic, restul de 8 kilograme sunt depozite adipoase 3 kilogramefluide, structuri la nivelul sanilor si uterului 5 kilograme.

Care este cresterea recomandata in greutate in timpul sarcinii? Pentru femeile cu greutate normala se recomanda o crestere in greutate intre 12 si 17 kilograme. In cazul supraponderalitatii si obezitatii, sunt normale cresterile in greutate intre 7 si 12 kilograme, iar la greutati mari se poate accepta chiar o cresere sub 7 kilograme.

Totusi, cresterile mici in greutate se asociaza mai frecvent cu pierderea sarcinii slăbind în jos când este însărcinată in evolutie sau cu greutate mica a copilului la nastere, nastere prematura si riscuri in preajma nasterii.

Invers, pentru femeile cu greutate mai mica sunt recomandate cresteri de kilograme in sarcina. Cum se defineste alimentatia sanatoasa in sarcina? Diversitatea, includerea tuturor categoriilor de substante nutritive, asigurarea nevoilor nutritionale ale organismului sunt cateva din criteriile de baza ale alimentatiei sanatoase, in orice cirumstanta.

Particularitatile sarcinii isi pot pune amprenta asupra tranzitului intestinal: constipatie, reflux gastro-esofagian; asupra apetitului: greata sau, dimpotriva: pofte particulare.

sucuri de legume care slabesc pierdere în greutate și circumcizie

De asemenea, anumite substante nutritive trebuie privite cu atentie in sarcina, in special fierul, necesar pentru surplusul de hemoglobina pentru sangele matern si fetal. Alte substante au un rol preventiv: acidul folic previne aparitia unor defecte ale sistemului nervos al copilului. Alte aspecte, in special cele de siguranta a alimentului, sunt de privit cu si mai mare atentie in timpul sarcinii, pentru evitarea infectiilor si complicatiilor asociate cu alimente precum fructele si legumele insuficient spalate, lactatele nepasteurizate, carnea nepreparata termic.

Alimentele indicate in sarcina Grupele de alimente indicate in sarcina coincid cu grupele din cadrul alimentatiei sanatoase in afara sarcinii.

Instrumente de sănătate

Sunt necesare sursele de glucide, reprezentate de paine, cereale, paste fainoase, orez, mamaliga, fructe si legume. Prin controlul cantitatii si tipurilor de glucide se poate obtine si influentarea cresterii in greutate: sursele de glucide integrale asigura o mai buna satietate, in timp ce, invers, dulciurile rafinate, in particular zaharul, pot conduce la o crestere mai facila in greutate.

In unele cazuri, spre exemplu in cazul gustarilor in timpul diabetului de sarcina, chiar parametri mai specifici pot fi utilizati in selectarea alimentelor. Un asftel de parametru este indicele glicemic, care arata puterea alimentelor de a creste glicemia, adica nivelul zaharului din sange. Alimentele cu indice glicemic crescut pot conduce la o crestere mai mare in greutate, mai ales daca exista si rezistenta la insulina, un fenomen obisnuit in ultimul trimestru de sarcina.

Dar cu un IMC mai mare, riscul crește.

Sursele de proteine nu trebuie neglijate in timpul sarcinii, proteinele animale fiind necesare zilnic: carne, branza, lactate, oua. Dintre aceste surse, cel mai adesea sunt necesare portii de lactate, pentru a acoperi si nevoile de calciu.

pierde greutatea se îndrăgostește noua moon slimming beauty center

Sursele de grasimi din dieta este indicat, in cazul problemelor de greutate, sa fie predominant vegetale, dar tinand cont de faptul ca toate tipurile de grasimi contribuie usor la cresterea in greutate, ele aducand cea mai mare cantitate de energie la un gram, mai mult decat dublul energiei aduse de slăbind în jos când este însărcinată si glucide carbohidrati.

Surse bune de vitamine si minerale in sarcina sunt legumele si fructele, care asigura diferite substante nutritive precum fierul, calciul, acidul folic sau vitamina C. Cum se alcatuieste o dieta in sarcina? Pornind de la modelul alimentatiei sanatoase, specialistii nutritionisti pot concepe diferite planuri nutritionale adaptate.

pierderea în greutate obliga ardeți grăsimea clermont

Prin controlul cantitatii de grasimi si de carbohidrati se pot alcatui diete cu diferite nivele calorice, in medie in jurul a kilocalorii pe zi.

Acestea, corelate cu o activitate fizica corespunzatoare mersul pe jos, gimnastica gravidei pot conduce la o crestere controlata in greutate. Ce diete sunt periculoase in sarcina?

nu mănânc și nu pierde în greutate cum să jogăm să pierdeți în greutate

Dietele in care se exclud grupe intregi de alimente pot conduce la dereglari metabolice severe. Regimurile disociate si infometarile sunt cele mai periculoase diete in sarcina. Adrian Copcea, medic specialist diabetolog-nutritionist Centrul medical integrat Asteco, Cluj Napoca

  • Mic combo injecții pentru pierderea în greutate
  • Dieta in timpul sarcinii. Este indicat ca o gravida sa tina cura de slabire?: Arhivă blog
  • SARCINA OBEZĂ: SFATURI PENTRU SLĂBIT - SĂNĂTATE -
  • Himalaya ceai de slăbire pe bază de plante
  • Este sanatos sa slabesti atunci cand esti insarcinata?

Similardiscuții